[quote author=nuh akyıldız link=topic=598.msg2054#msg2054 date=1199220772]
Abazlı, Ankara ilinin Bala ilçesine bağlı bir köydür.
Coğrafya :Ankara iline 76 km, Bala ilçesine 6 km uzaklıktadır. ANKARA İLİNE UZAKLIĞI,DİKMEN İLKADIM MAHALLESİ GİRİŞİ, ANKARA OLARAK KABUL EDİLİRSE,58 KM.,BALA İLÇESİNE 9 KM.UZAKLIKTADIR
Tarihi:İsminin Şereflikoçhisar'dan, Abazlıyurdu denilen yerden geldiği söylenir.
İklim :Köyün iklimi, karasal iklimi etki alanı içerisindedir.
Köyün asıl yerlileri yörüklerdir.Osmanlı"nın iskan
ve ekonomi politiği gereği,yerleşik düzene geçsinler diye
Toroslardan ovaya,Tuzgölü civarına yerleştirilmişler ancak yörenin hayvancılık açısından yetersiz olması nedeniyle kendilerine daha uygun yer ararken bu günkü iskan ettikleri yere yerleşmişlerdir. Aynı aşirete mensup bazı aileler ise Emirler ve Tol köyüne yerleşmişler ve bu yerlere kendi isimlerini vermişlerdir.Köyün yerleştiği alan da çok sayıda hrıstiyan ve müslüman geçmişe ait kalıntılar bulunmaktadır. Büyük Çırçır denilen yörede antik Bizans kalıntıları çıkartılmış, ancak herhangi bir arkeolojik kazı yapılmadığınadan,buradan çıkartılan kimi sütun ve sütun başlıkları,köyün Camii"i ve birkısım evlerin zevksiz süslemesi olarak kullanılmaktadır.Kürtün denilen yörede ise hem eski müslüman
usulü,hemde hristiyan usulü mezarlık aynı alan içinde ve karışık vaziyette bulunmaktaydı.Mezar taşları işlemeleri ve mezarlık biçimleri bize bu fikri
vermektedir.Ancak söz konusu kalıntılar çevre köylerin kimi bina ve yeni mezarlıklarındaki yere taşınması nedeniyle neredeyse kaybolmak üzeredir. Yol ve diğer inşaat kazıları sırasında köyün kuzey yerleşim alanının bulunduğu yerlerin eski mezarlık ve konut alanları olduğunu göstermektedir. (köyün tarihi ile ilgili bilgileri,ayaklı tarih diye tabir edilen rahmetli Halil GÜNDOĞDU"dan(Halilefendi) dinlemiştim ve olduğu gibi aktarmaya çalıştım. Bu konuda katkı sunanlar olursa,en azından köyün geçmişini daha iye bilmek açısından faydalı olacağı kanısındayım.Nihat ERDOĞAN)
Düğünlerinde bulgur pilavı, kuzu kavurması, yoğurt çorbası, gözleme ve baklava ikram edilir.Her kabilenin kendine ait bir (aile) odası bulunur ve bayramlarda bu yerlerde toplanılıp bayramlaşılır.Ayrıca kışları da gençler toplanıp geleneksel oyunlar oynamaktadır.
Bunlar sadece geçmişe özlem ve bu günle ilgili temennilerden ibarettir.Şu anda gerek bayramlaşmalarda gerekse düğünlerde geleneksel olan hiç birşey kalmamış yozlaşmıştır.Düğünler tamamen melezleşmiş, güzelim köy gelenekleri yerine tabancalı,havai fişekli piçleşmiş rezaletlere dönüşmüştür.Yemekler ise plastik,köpük hazır kaplarda servis edilmekte,her düğün veya cenazeden sonra köyün içi çöplüğe dönüşmektedir.
Köyün geçmişinde,gençlerin özel eğlenceleri olmakla birlikte,futbol çok ilgi görüyordu.Şimdilerde köyün gençleri ya kumar oynuyor yada televizyona gördükleri ağabeylerinin karikatürize edilmiş haline özeniyor, kısacası kültür diye birşey yoktur.
Kültür bölümünde,kabile"kabine" olarak yazılmış,aslında köyümüzde kabile"Aile olmalıydı";yoktur.Çünkü köyün çoğunluğu bir kabilenin mensuplarıdır.sadece büyük ailelerden meydana gelmiştir.Dışarıdan bir kaç göç almış ama köyün asıl dokusu, büyük bir aşiretin Şereflikoçhisardan göç eden aileleridir.
Yukardaki eleştirilere katılıyorum.Ancak düğünler tek kültür etkinliği değildir.Köyde verilen hac yemekleri,yağmur duasında yapılan etkinlikler,asker uğurlamaları,ölüevine verilen yemekler,okutulan mevlitler,asker adaylarına verilen yemekler vb.
Köyün gençleri ve ihtiyarları dönüşümlü olarak horoz tepesi diye tabir edilen yerde oturarak köy çeşmesine gelenleri keserlerdi.Son zamanlarda oraya bir ev yapıldı.Sanırım nufal adında birinin evi var.
Ayrıca köy önü diye tabir edilen ve köyün toplu taşım araçlarının kalktığı bir yer var. Burası da köyülülerin kızılgedik istikametine doğru gidip geldikleri bir gezinti yeridir.
[/quote]